Pages

Saturday, November 27, 2010

hatiku adalah hatiMU jua~~


salam alaik...
kehidupan sebagai pelajar perubatan...(-_-)

peace~~~ (^_^)

letih sebenarnya...tapi menyeronokkan...
hatiku kini bersatu denganMU...
"salah seorang sahabat ku pernah memberi nasihat: andai d`hearty raudah masih ada ruang untuk mencintai manusia bererti raudah belum sepenuhnya mencintai Murabbi Cinta itu.."
tersentak rasa hati...

ya `Aziz ampuni hambaMU y lemah ini...
sesungguhnya hanya Engkaulah y memiliki hati ini...
sesungguhnya hanya Engkaulah y memahami hati ini..

exam final semakin hampir, exam Nervous System apatah lagi...ibu di kampung (*_*)..aduhai hati bersabarlah...
raudah berjihad...melunaskan hasrat abah y telah kembali...
emak, adik belajar, belajar perubatan dan dlm masa y sama belajar mengenal kehidupan melalui mata hati y Allah kurniakan..
ya Fattah pelihara ibu ku sebaiknya..

baru2 ini belajar intubation...wah2...rasa macam esok jugak nak jadi houseman heheh...
tup tup...
tap tap..
hehehehe cepat masa berlalu..
tak sabar nak berhidmat kpd masyarakat...n ummah islam khususnya...
bulan 3 tahun depan insyaallah anak abah ni akan masuk tahun ke 3
ya Razzaq permudahkan urusan ku utk menjadi doktor(^_^)
semoga raudah tak tergolong dalam orang2 y rugi & hina..
buat sahabat y jauh n dekat raudah doakan semuanya bahagia2 selalu insyaallah...

intubation class went smoothly...hahah 2jam menghadap doktor tony...
semoga berkekalan ilmu ku...
mannequin mnjadi uji kaji...
kalau manusia harap2 menjadi...
insyaallah..




Monday, November 22, 2010



walau sekuat mana aku mencintaimu..
andai tuhan tak megizinkannya tak mungkin kita akan bersama..
namun andai di kau tercipta untukku..
sejauh mana kita terpisah kita tetap akan bersatu....
(^_^)...

Friday, November 19, 2010

masam2 manis....

"SMS SERAM NI DARI 'AGEN SYAITAN...'

by Ber"couple" itu Haram.

Satu lagi pembacaan saya yang membuatkan saya tersentak. SMS ini memang sengaja ditulis dengan penulisan seorang lelaki. Ceritanya memperlihatkan bagaimana seorang muslimat di'rosak' dengan mudah hanya dengan kata-kata manis! Wahai sahabat-sahabatku... Moga Allah peliharamu daripada semua ini....

*****************************************************************

1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…

2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk

3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..

4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..

5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?

6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..

7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..

8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!

9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..

10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..

11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..

12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..

13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..

14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..

15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…

16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..

17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...

18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .

19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?

SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...

**************************************************************************

20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..

21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..

22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!

23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..

24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..

25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!

26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...

27.(terputus hubungan)

- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..

- si lelaki mencari mangsa baru..

- dan kejadian terus berulang..

ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI...

masyaallah~

harap kita x tergolong dalam golongan ni...

#adakah kita pernah menggunakan ayat-ayat diatas mahupun,terjerumus dengan ayat2 manis diatas....

urmmm,renung-renungkan dan ambil iktibar....

salam alaik...sekalian...nukilan ini hasil perkongsian yang saya dapat dari fb...sahabat yang dirahmati Allah..

mungkin dahulu kita jua salah seorang daripada hamba yang tersasar...tapi percayalah Allah sentiasa disisi...melihat kita...menyayangi kita tanpa henti...

jadi pupuklah cinta untuk Ilahi...

semoga Si Dia pemilik nama di Luhz Mahfuz jua begitu..

...ShaRa...

kerana kasih masih tersisa...


kerana engkau seorang sahabat..
dahulu kita pernah bergembira..berkongsi duka dan lara...
dahulu kita pernah bersama...memupuk untuk ke syurga...
dahulu kita pernah bercinta...menyemai kasih dari Pencipta...
setelah aku ketahui cinta kita cinta terlarang...
setelah aku mengerti kasih kita hanya pada bayang2..
aku mengundur diri...
aku mencari Ilahi...
aku menyepi...

kerana engkau seorang teman...
kini engkau bersama dia..sang rupawan jelita
kini engkau bermadu kasih...sehingga nasihatku kau hina...
kini engkau bersukaria...membelai jelita tak kenal masa..
hanya doa aku titipkan...
hanya tawakal aku panjatkan
hanya syahdu menjadi kawan...

kerana kasih masih tersisa...(^_^)

semoga Allah memelihara mu selalu...
semoga Allah melimpahkan Nur d`hearty kita..

Wednesday, October 13, 2010

kecik tapak tangan...sebesar hati aku tadahkan...


salam sahabat2 sekalian...
trimas jika sudi mmnjamkn mata & minda utk membaca entry saya kali ini...

kali ini saya nak kgsikan tntang satu topik iaitu redha...
apa sbnrnya pengertian redha??
pernah dgr ayat ni?
"aku redha la man fail k x k exm aritu"
" aku redha minah dia nk amek buayafren aq"

heheh..

redha bererti:

"menerima dgn rasa sng apa yang diberikan oleh Allah meskipun peraturan dan ketentuan"
redha terbahagi kpd 2 iaitu redha dgn segala syariat Allah dan redha ats sgla ktentuan Alllah

idea mgenai redha ini tercetus dari sahabat sy Aqilah Uzihan...
kali ini sy ingin berkata sdkt tntg redha pada qada & qadar...(ketentuan)
redha pada qada & qadar ialah menerima sgala ketentuan nasib y telah ditakdirkan oleh Allah. segala musibah...nikmat...kedukaan..dan kegembiraan y Allah kurniakan haruslah dikecapi dgn hati y lapang...sebab tu laa kecik tapak tangan sebesar hati aku tadahkan...

ada satu prinsip y perlu dipegang bagi memupuk sifat redha dlm hati...

jika suatu musibah ditimpakan pada seseorang percayalah bahawa Allah itu pencipta yang teragung lagi Esa..tiada satu pun y terlepas dari pandangannya..sesungguhnya ketentuan & pilihan Allah itulah y plg baik

berdasarkan 1 hadis :
" Demi Allah yang jiwaku ditangannya !Tidaklah Allah memutuskan sesuatu ketentuan bagi seorang mukmin melainkan mengandungi kebaikan baginya. Dan tiadalah kebaikan itu kecuali bagi mukmin . Jika ia memperolehi kegembiraan dia berterima kasih bererti kebaikan baginya , dan jika ia ditimpa kesulitan dia bersabar bererti kebaikan baginya ".
( Riwayat Muslim )
....
terasa sebak bila prtma kali baca hadis ni...aku praktikkan ke apa y disabdakan junjungan besar kita..(=_=) ???

(insyaallah sumber2 rujukan y didapati adalah sahih)

..........untuk insan y pernah menguji kesabaranku semoga Allah mmbuka hatimu........


nota cintaku: semoga hari esok lbh baik dari hari ini & semalam...dan semoga aku menjadi taman y indah kebanggaan ayah ibuku(^_^)

Friday, September 24, 2010

soalnya hati 2

ermmm...(^_^)
apa nak tulis ae?...

salam sahabat semua..
salam persahabatan...
salam kebahagiaan buat semua teman..

perkongsian hari ini mengenai gadis..
apa yang korang tahu pasal seorang gadis?????
(disebabkan sy sorg gadis jadi sy tulis pasal ni)

hawa@perempuan@gadis@anak dara@cewek..
heheh...
itu semua adalah panggilan famous..

tapi apa sebenarnya gadis itu?...

1) ciptaan Ilahi yang dikurniakan kesempurnaan dan keistimewaan y tersendiri:)
2) seorang y diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal:)
3) yang mempunyai keupayaan untuk mengandung, melahirkan dan menjaga zuriatnya:)
4) hamba Allah y diciptakan memiliki hati y lembut lagi tulus:)


para sahabat kesayangan Ilahi sekalian, pernah dengar ungkapan ni???

"apalah perempuan ni emosi je baru cakap sikit dah amek hati"
"apalah dia ni membebel je tak berenti2 tv pun ad iklan tau"
" saya dah tak suka awak saya dah ada perempuan lain"


oppsss...ada yang terasa ke?
sahabat sekalian...tujuan sy menulis entry ini bukan utk membangkitkn isu2 hangat di pasaran..atau lain2 isu berbangkit tapi untuk renungan para sahabat semua...

sahabat y dirahmati Allah sekalian...
terutamanya para adam di luar sana...kenalilah seorang gadis itu melalui penciptaannya dan disusuri fitrahnya...

untuk para gadis terutamanya diri Raudah sndiri..
* seorang gadis itu teman y setia buat adam dari indahnya jannah hingga medan dunia
* seorang gadis itu bisa setabah Maryam bisa menahan cacian dan maki manusia namun Allah lah y memiliki hatinya
* seorang gadis itu kemana saja dia pergi dia kebanggaan ayah bonda..lambang kesucian keluarga
* seorang gadis itu matanya penuh kasih, hatinya penuh manja, jiwanya penuh ungkapan mesra dan mindanya penuh ilmu
* seorang gadis itu adalah anugerah terindah buat dunia...


Thursday, September 16, 2010

soalnya hati bahagian 1




salam sahabat..
salam kerinduan..
salam kebahagian..

8 syawal..
lebaran telah tiba...ramadhan pergi jua..
alhamdulillah masih bernafas sehingga saat ini..insyaallah sewaktu menulis entry ni...hati dan jiwa masih dimiliki Allah y Esa..
walau keseorangan di hari lebaran y begitu indah tapi kelegaan masih ada dlm hati kerna Ilahi sntiasa disisi..
sedang kwn2 lain sibuk beraya..pengembaraan ku sbg sang pencnta sdh bermula...aku pulang awal kerna ign myiapkan kerja2 research y tergendala dek masalah teknikal...bersabarlah..
meninggalkn ibu y sakit bknlh pkra mudah..apalah erti aku plajar perubatan andai ibu sndri tak terjaga..
tp takdir penentu sglanya...
hnya linangan air mata mengiringi kasih ibu y jauh...
1 lebaran aku habsikan masa di kuburan...berjumpa kekasih hatiku...
abah y tersayang...anak abah sudah besar..anak abah sedang belajar erti kehidupan..
anak abah sedang membina hati y telah dihancurkan...anak abah sedang mencari CintaNya
sememangnya lebaran sgt indah kali ini...aku rasakan amat bermakna..disamping keluarga tersyg..walau tanpa dia...y telah aku lepaskan kerna mencari keredhaan Ilahi...
buat sahabat y jauh jika awak mmbaca nukilan sy semoga awak sntiasa dilindungi Ilahi..
buat agh..raudah akan buktikan kata2 itu...
~aku nak kau jadi pmpuan y disegani..org nk tgur pun takut..layak ke aku dgn dia~


buat sahabat2 jauh dekat..salam lebaran...salam kemaafan...

Monday, September 6, 2010

senyumlah...ya ukhti...

salamullahialaikum..
sahabat sekalian...
entry kali ini memaparkan tajuk kesabaran dan ketenangan hati...

suatu hari ayah berpesan...anak...adik...bila besar nanti adik jadi anak solehah..
biar orang hina adik...biar orang caci adik...biar orang buat apa je pada adik...tapi anak abah kena selalu tersenyum...dan bersabar..sebab Allah tahu segalanya...
lebaran kali ni...abah sudah 10tahun pergi...
tapi gurauan abah adik sentiasa ingat..
abahlah james bond adik...


kini kembara ku keseorangan....abah tiada lagi...tapi kata2 abah adik sentiasa pegang..
Ya rabbi...
Ya rahman...
apakah yang ingin Engkau tunjukkan padaku?...
Ya tuhan pemilik cintaKu...

keredhaanMu yang aku dambakan...
subhanallah...
sorang sahabat pernah berkata..."saat kau jatuh bersedih dengan ujianNya...saat kau berduka nestapa...Allah yg sentiasa ada disisimu..mendengar kesedihanmu..." dan percayalah Allah sentiasa ada...


anak abah anak y kuat...
anak abah anak y solehah hendaknya...
anak abah anak y sabar..
anak abah anak y membawa ibu n ayahnya ke syurga...

astaghfirullah...

Monday, August 30, 2010

my story...

salam sejahtera...
salam kerinduan...
salam kebahagiaan...
buat semua insan yg sudi meluangkan masa...

blog ni sbnrnya adalah perkongsian sgala pngalaman yg diperoleh dan juga serba sedikit ilmu yg ada..

my story as a teenage gurl n medical student...
sebagai remaja fenomena yg biasa dilalui adalah masalah hati...(^_^) blink2...
sebagai medical student lumrah alam yg dilalui ialah fakta2 yg menimbun...dan kdg2 raudah sndiri tertimbus di dalamnya...
tapi itulah kehidupan..suka dan duka...dan itu jualah kebahagiaan..

fenomena yg pertama...
masalah hati...rasanya sukar nk mencari insan yg tak pernah jatuh hati pd sesape btul x? mcm tu laa raudah...tp sayangnya Cinta yg raudah dambakan berhenti ditengah jalan...itulah yg dinamakan ketentuan...
walau sekuat mana saya menyayangi awak tapi itu tidak dpt menandingi kasih syg Allah pd sy...dan awk jua..siapakah awak itu?? biarlah rahsia..
sbg sorang muslimah yg nipis imannya & ceteknya ilmunya...raudah inginkan satu hbgan yg halal...
hbgan yg mndapat keredhaan Dia...sejujurnya sgt sukar menepis dugaan hati ni..
tapi kena berpegang pada 1 prkara...
sesungguhnya Allah mgetahui apa yg terbaik untuk hambanya..
2,3 bulan yg lalu hati raudah masuk hospital...umpama manusia berjalan tanpa soul nya...hehehe...tp berkat kasih Allah, para sahabat..dan Dia
raudah kmbali tersenyum...
buat si dia..semoga Allah membuka hatimu...
ada beberapa persoalan jodoh yg mengusik hati raudah..
terutamanya soalan ini...
1)raudah xde pakwe@gewe k?
2)raudah btul k dah ptus dgn dia?
mcm nk tercabut jantung nasib baik x kena Angina hahaha..
persoalan mcm ni raudah tutup dgn 1 conclusion cinta dlm hati hanyalah utk Allah...
kehidupan bkn sekadar mengejar bahagia dunia tp akhirat jua..jika tiada si dia untukku pasti ada para2 yg menunggu...di Raudhah sana

fenomena yg kedua...
life as a medical student..apa sebenarnya tujuan raudah nk jd doktor???
title kah???
duit kah??
atau kah kah kah...
sememangnya jalan yg ditempuh agk berduri...penuh dgn nota2 yg membunuh masa raudah...
assgment2 yg mncuri tumpuan raudah...
tapi berbalik pada ayat yg 1 itulah kehidupan...
apa yg raudah suka dlm menuntut ilmu ni ialah sahabat2 seperjuangannya...
mcam2 kerenah

solusi dari luahan hati ini...
1)janganlah terlalu mengejar cinta kerna ia bgai merpati putih, semakin dikejar semakin jauh...
2)hargailah apa yg dimiliki sblm smpai 5 perkara..(surah ashr`)
3)berdoalah dgn seikhlasnya (y bek2 saja) dan yakin bhwa Allah akan menqabulkannya
4)bersabarlah...dan teruskan tersenyum..semoga Allah akan membuka pintu kebenaranNYA..

Sunday, August 29, 2010

untuk anda yang bergelar teman...

awak...
ingat tak kali pertama kita kenal??
mari saya singkap kembali sejarah ukhwah kita...
hari lahir awak yg ke 17..saya tel awak...
walaupun tengah exam SPM tp saya gagahkan diri
cekalkan hati demi seorang kawan yang saya rasakan sangat baik..
mengucapkan salam hari lahir...
salam panjang umur..
dan salam kebahagiaan...
awak
tahu tak siapa awak sebenarnya??
bagi saya awak bukan seorang kawan tapi sahabat...
tak terlintas di fikiran saya untuk lebih dari seorang kawan..
macam yg awk katakan ini akan mengundang masalah hati...
awak
kalau awak perasan
jatuh bangun saya...
awak yang banyak tahu..
saya bukan jenis insan yg mudah meluahkan rasa...
tapi bila dengan awak saya berani...
sedangkan sejak pemergian arwah ayah saya kunci hati saya
awak
saya tak tahu apa perasaan awak bila baca coretan saya ini...
tapi niat saya cuma satu...
saya nak awk tahu ukhwah yg terbina ini..
sangat2 memberi makna untuk saya..
awk xsuka dgr saya nangis...kalau saya tel awk msti letak...
tapi sikap awk ini laa yang menguatkan saya...
walaupun awak kata layanan awak pada org lain sama mcm saya...
tapi saya tetap anggap awak sweetfren...
masih ingat panggilan tu?? hahah..
pertama kali dalam sejarah saya panggil org mcm tu
awak
betul kata awak ujian hati ini...adalah tanda cinta Allah pd saya
nasihat awk...ayat2 awak...saya sematkan dalam hati...
.....
doa saya awak dapat yg terbaik ya SAHABAT(^_^)




p/s: awak yg saya maksudkan adalah tuuuuttt...
jangan pikir bukan2....dia adalah sahabat kurniaan Ilahi....
dia yg mendapat baju raya baru....opsss...heheh(^_^)

Saturday, August 21, 2010

melihatmu dari kejauhan...Mr.A


I thought you were my love
I thought you were my everything
I believed that you would be my last love

It’s all lies. All lies
Your love for me was all lies
You’ve hurt me so
You left me crying

You said you’ll love only me, protect only me
Your love was all lies
You took away my heart and my love
and leaving me was love

Being loved by one person
Giving love to one person
I foolishly believed that person would be you

It’s all lies. All lies
Your love for me was all lies
You’ve hurt me so
You left me crying

You said you’ll love only me, protect only me
Your love was all lies
You took away my heart and my love
and leaving me was love

To say it was love was a lie
Saying that you loved me was a lie
Saying it was eternal was a lie
I’ll love only you

Just in case you came back, back to me
I can’t love again
Even though you hurt me, and saddened me
I’m waiting only for you

It’s all lies, All lies
Our separation was all a lie
Because you are my love, my all
I’m waiting only for you

Monday, August 9, 2010

selamat ulangtahun sayang


adakah aku masih waras kala menulis ni semua...
adakah aku masih kuat melihat segala sandiwara...tipu helah yang kau taburkan...
adakah aku masih aku...?
aku telah meninggalkan...segala kepahitan..perjalanan mencari yg satu...
selamat ulangtahun sepul zelan(teddy) genap 3tahun semuanya kita pun terpisah...
kini semua tinggal kenangan...
selamat tinggal....
selamat jalan....
saya akan sentiasa menanti...
yg selalu memberi ingin sekali sekala menerima...
....
pada insan2 yg sentiasa di sisiku...ibu...kak long...kak ngah..dan semuanya...salam kerinduaan...
....
pada cita2 ku..I love U..
...

Saturday, July 17, 2010

syukran sahabat2 ku

kini raudah kembali dengan keceriaan dan ketenangan...trima kasih para sahabat yang menemani diri sewaktu kesedihan..
pada kak fiza sayang kakak..
yg plg penting kpd sang Pencipta yg maha pengasih...padaMu aku serahkan jiwa raga ku..
kurniaaMu yang Maha indah ini...sahabat2 yg mententeramkan jiwa ini..
Wan Abdul Fatah Wan Omar, Shakila Aris Padilah, Encik Hakimi, Bubek..dan semuanya..Angah jgk...
kpd Si dia..(Sepul Zelan) trima kasih ats semuanya..
kamu adalh insan yg memberi kenangan dan kekuatan pada saya semoga suatu hari nanti saya akan jadi seorang doktor yg tabah lg kuat..doa saya tak pernah putus...insyaallah jika sudah ketentuaNYA saat itu pasti kan tiba..
pada keluarga tersayang...
adik rindu mak..huhu dan abah semoga roh mu dicucuri rahmat

Sunday, July 11, 2010

aku masih setia


hari-hari yang penuh cabaran...
rasa macam nak tumbang tepi jalan n tnggu ambulan datang amek hahah
negeri itu negeri kenangan...
negeri itu negeri kesayangan..
walaupun penuh dgn air mata..
tapi aku tetap setia..

2 tahun dan 2 bulan...
insyaallah..semoga tuhan memberkati
lagi 28hari ulangtahun baby yg ke-3..
hahah tunggu yerkk S...
kita pasti meraikannya...

Thursday, July 8, 2010

kembara ku sedang dilanda badai (T_T)

dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang...

sesungguhnya hati manusia itu berkarat,
seperti berkaratnya besi, sahabat-sahabat bertanya apakah penggilapnya
wahai Rasulullah..??
membaca Al-Quraan dan mengingati maut,
HR:AlBaihaqi

dua tiga arini aku sedar bahawa aku slalu melupakan kekasihku, aku lupa dating dengannya, marah tak dia pada aku???
mesti dia merajuk...
dia diam sahaja..membisu dan tiap waktu melihat aku dari kejauhan...
aku lupa lagi yang malam tadi patutnya kami bertemu heheh callig2 laaa...
janji pkul 3pg tapi aku tertidur sampai 6pg...kasihan dia pasti dia merindui aku..
pagi tadi aku lihat dia tapi aku buat tak tahu lagi lupa hendak memuji dia..heheheh
takpe kot....

bila petang menjelma, hujan pun turun dengan lebat...payung yang aku bawak pun boleh terbang...akhirnya aku pun demam...
hurmmm sedihnya teringat kekasihku yang jauh di mata dekat di hati...

aku pun menangis kesakitan bila kwan aku menghina aku gemuk dan ada penyakit...
saat itu aku rindu sgt pada kekasihku...
kwan aku benci pada aku dia menyampah denganku tapi kekasihku tetap disisi menenamiku..
akhirnya aku sedar yang kekasihku memang setia...tiap masa dia ada...
menyayangiku selamanya...
dialah kekasih awal dan akhir...
aku harap cinta ku sentiasa mekar utuk dia...
ya Rabbi egakaulah pencinta yang setia

Saturday, June 19, 2010

BFF : bOYFREN fOREVER

If I was given a second chance,
I will fill my life with the greatest memory of him,
I will sacrifice my precious time just for him,
I will sing his favorite song,
I will make him happy,
Now I will keep his wishes as my strength,
And his smile as the sun,
That shines in my life,
Insyaallah…
Cause Allah is always by my side…

To my dad: Bunari bin Sadiman

Sunday, May 30, 2010

aku hanya insan biasa

salam alaik
alhamdulillah, bersyukur akhirnya semua exam telah berakhir. buat insan2 yang kecundang saat itu janganlah berputus asa dan rasa down, sebab Allah sedang menguji kamu dengan kesusahan & kami pula dengan kesenangan..jadi bersyukurlah..
heheh entry kali ni mengenai aku insan biasa...
sememangnya manusia dilahirkan dengan pelbagai kelebihan & juga kekurangan...
jadi apa yang membezakan kita dengan yang lain?
dah tentu akhlak yang baik..
pernah dengar `nobody is perfect` ungkapan ini bukanlah satu alasan yang membenarkan kita utk berbuat kejahatan..

nak kongsikan bersama satu hadis:
` ketahuilah sesungguhnya di dalam tubuh manusia itu ada segumpal daging, apabila ia baik jadi baiklah seluruh badannya, dan sekiranya ia buruk maka buruklah semuanya. ketahuilah ia adalah hati`

cmne nk dpt akhlak yg baik? mstilah dari hati yang bersih...hati yang bersih
dari ibnu Qayyim Al-Jauziyah : terdapat 3 jnis hati iaitu
1.hati yang bersih
2.hati yang mati
3.hati yang sakit

mcm mana hati bleh sakit sampai mati?

perkara2 yqng mampu membawa keradangan pada hati lalu ia mati...
1.pergaulan yang tidak berfaedah
2.sentiasa berangan2 yang bebukan
3.tidak berharap pada Allah
4.over eating
5.over sleeping
6.over looking ( melihat sesuatu secara berlebihan)
7.kata2 yang keterlaluan

ada ke manusia di zaman fb@twitter@myspace yang tidak melakukan sume ni???
berbalik pada sifat ALLAH yang Maha Pengampun, Maha Penyayang & Maha mendengar...sesiapa yang memohon pertolongannya, pasti ALLAH tidak akan menghampakannya...
sahabat2 yang di kasihi ALLAH sekalian marilah kit sama2 menanamkan azam untuk sama2 menjaga hati..
jagalah hatiMU wahai teman agar dia tidak tandus dari rahmat Allah..

Thursday, April 29, 2010

ketika cinta bertasbih...

hari ini saya upload episod first KCB 2...hanya sedikit perkongsian untuk kawan2..
video

Tuesday, April 27, 2010

hari ini dalam memori...

salam alaik>>>
pagi2 lagi ia telah menunjukkan syndrom & symptom yg pelik...aku sudah tidak tahan lagi...maka dengan penuh debaran aku membuat keputusan untuk ke klinik Dr.Henry..heheh
ia mula berdenyut lagi...seawal jam 9pagi aku tiba di perkarangan klinik berkenaan..huhuh skema glerr ayat...
setelah 2jam menunggu & setelah segala majalah aku baca termasuk yang cina punya pun aku kebas sama hahaha doktor pun tiba>> Henry Foong
baru aku teringat klinik kat ipoh ni bkn mcm yg dkt kampong sana bayaran kt sini 200% berbeza...matilah aku duit tak cukup nanti tak pasal2 kena kerja menyapu dkt klinik plak...aduhh~ hujan dong~ lemah layu hati ku ini...apalah nasib...diriku yang bertuah hahah dpt jgk main hujan sikit...
lepas habis menyonglap duit Mara yang kian surut itu aku pun kembali semula ke klinik..tunggu lagi 10min dan nama ku dipanggil tergagap amoi tu hahahaha puyer unik nama aku...nasib baik tak jadi rafeah atau yang sama waktu dengannya...selepas itu aku pun masuk dan menunjukkan ia kepada doktor haiya amoi ini WARTS ooo apa pasal you tak pergi jumpa doktor awal2...heheh aku sengih jerr...padahal ada white collar hypertension jgk aku ni...
naik murmur dah jntg aku (ahaks) ble dia kata nak bagi nitrogen spray...apo bndo ejang??? tkutnyerrr...rupanya dia nak korek2 itu Warts & spray dgn nitrogen so that it will kill the virus...pedih tidak terkira macam nak menjerit jerrr...
sodap hingga menggigit jari...
pastu kaki@ia pun dibalut...aku sempat gark kena interview doktor tu ada ke patut tanya aku cardinal sign nasib baik dh baca hahaha pathology plak...
aku pun keluar dengan kaki yang berdengkut2...huuuuuuuuuhhhh hujan plak cam nak menangis sorang2 kat tepi jalan sakitnyorrr kaki den...Allah saja yang tahu...
selaku pengembara(kembara sang pencinta) aku meneruskan perjalanan dalam hujan yang lebat itu...
pada saat itu aku dapat merasakan bagaimana perasaan menjadi OKU hurmmm sedihnya...aku ni baru jerr diuji dengan warts tak seberapa ni..org buta tu entah macm mana rasanya...semoga Allah sentiasa memelihara org muslim...
ya Rabb tiap detik daku bernafas sudah membahagiakan diriku ini...syukur alhamdulillah..sesungguhnya kuasa mu itu amatlah besar(^_^)

Friday, April 9, 2010

canacinicane~


salam alaik
tiba2 dapat idea nak menulis...blink2..
exam dh nak dekat tp org nk kongsikan serba sikit ilmu yang ada...heheh bukan ilmu anat, patho atau pape..title nyerrr adalah...menjauhi diri daripada bisikan syaitan~
"nabi muhammad bersabda dlm hadisnya bermaksud: syaitan akan menghantar tentera2 nya untuk memfitnah manusia, manusia yang lebih tinggi kedudukannya akan mendapt fitnah lebih hebat, syaitan akan datang kpd seseorang drpd kamu & berkata siapakah yang menjadikan kejadian ini? siapakah yang telah menjadikan kejadian ini??sehingga syaitan akan berkata siapakah yang telah menjadikan tuhan kamu ???apabila perkara ini berlaku pada kamu maka mintalah perlindungan dri Allah drpd syaitan yg direjam..."


Lintasan hati tidak akan memudaratkan iman yang ada pada seseorang.
2.Allah bersifat dengan sifat-sifat kesempurnaan. Oleh itu sebarang bisikan yang menafikan segala kesempurnaan Allah wajib disanggah agar seseorang itu bebas daripada kesesatan yang meracuni akal fikirannya.
3.Kemungkaran dan kemaksiatan adalah jalan yang memandu manusia ke arah kesesatan. Ia merupakan perangkap syaitan dan Iblis yang mahukan manusia tergolong sebagai makhluk yang menderhaka seperti mereka.


korang hadis ni org amek drpd i JAKIM website...jadi korg fahamilah & cuba utk mnjauhi bisikan syaitan yg jht itu...tetapi ada satu moral value yg kita boleh dpt drpd sifat syaitan...iaitu mereka tidak pernah berputus asa utk mnjalankan kerja2 jht mereka...so, kita plak seharusnya tidak berputus asa drpd mnjalankan kerja2 amal soleh~ (^_^)

Tuesday, April 6, 2010

andai itu takdirNYA

salamullahialaikum
blurr plak tiba2 (-_-)~
ngeh3...pertamanya panjatkan kesyukuran kehadrat Ilahi atas tiap detik diri ini bernafas...topik yang ingin org kongsikan bersama ialah KEPERGIAN~
apa korang rasa kalau kita kehilangan something@someone??? pedih?? sedih?? letih???
geram???
tapi korng tahu x nape kita kehilangan atau merasai kepergian??? hurmm kepergian kekasih hati masuk bab lain kot ni kehilangan yang tuuuuu~
sambil ditemani lagu korea yang mendayu+sayu+layu=jiwang heheh aku teringat 10tahun dulu aku pon pernah merasai kepergian...
dalam 2minggu kebelakangan ni kita byk dikejutkan dgn kepergian saudara@sahabat@keluarga ahli2 RCMP yang disayangi...hanya Al-fatihah dpt org kirimkan buat mereka yang dipanggil bertemu Allah..& sesungguhnya pencipta kita maha mengetahui...& kehidupan yang kekal abadi menanti mereka disana, lalu beruntunglah insan2 yang byk melakukan amal jariah...memandangkan kita sedang sibuk melakukan persiapan exm tp jgn lupa hidup bkn utk sebuah title yerkk kwn2...yang penting perjalanan kita menuju cinta yg ABADI...suka org nk igtkn jgn terlalu asyik stdy smpai lupa siapa yg bg korg nikmat msuk RCMP..
jgn tlalu enjoy stdy group smpi korg lupa yg korg duduk bdua dgn ajnabi...
jgn trlalu stay up smpi korg hari2 subuh GIANT...hehehe
igtan ni utk diri org jgk...semoga kejayaan akan berpihak pada kita..insyaallah..
btw~ td kuar celebrate dgn kak raihan n kak seri..syg kakak sume...nakin montellah aku asek ada org blnja mkn(^_^)
so, gtg see u next time..

Wednesday, March 31, 2010

fly me to the sky...


salam alaik...
muahahahaha..hatiku berbunga2 bunga kemboja, kasturi(kuih k bunga aku tak pasti), mawar or papepun...bunga tahi ayam pun ada hehehehe...
semua ni gara-gara you are beautifull, sejak bila jadi hantu korea ni aku pun tak tahu..jang geun suk love you lahhh..

ain kata aku makin gedik le ni??? hurmm terkena sindrom apa pun tak tahu..wesss...back to the basic cik raudah@warda@uda hurm mcm2 nama kawan2 bagi...
exam dekat dah Higo & FINAL aduyai takut cam nak pengsan...tapi duk malas baca buku juga...buat mak windu sgt dkt mak...
buat orang itu yang selalu digosipkan dengan aku bukan aku nak menyombong atau tersombong ini utk kebaikan bersama chewah~
sekarang ni aku duk teringat lagu fly me to the sky...haiya~ kena cepat2 habiskan demam korea ni..buat orang sana selamat hari lahir(sepul zelan)
dah tua pun awak tu buat2 bertobat ler yerk...
semoga umur yang masih ada ni kita manfaatkan bersama untuk beribadah yerrk!
dan kengkawan yang disayangi...
sama2 lah kita menempuhi dugaan yang mendatang dgn hati yang terbuka...ooohhh
fly me to the sky...
let me play among the star..
....hehehe angau n angau aku ni~
got to go...lapoorrr..nak masak ...

Wednesday, March 24, 2010

cinta atas angin

kala mencari pelangi , aku tiba di sebuah persimpangan hati
ke kiri pahit
ke kanan pedih
wahai pemilik alam berikanlah bunga kasihMu
aku pilu melihat diri Ku
inilah kebahagiaan duniawi yang pernah Ku miliki suatu tika dulu..
wahai darah muda kau kejam
wahai hati kau terpedaya
kelu kesah...sendu senda..
aku kembali ke 1 pencarian yang abadi...
wahai pemilik alam limpahknlah rahmatMu
setelah penat Qalbu diluka..
setelah jauh aku terdampar kesesatan..
ketenangan kembali pada sang pencipta
mungkinkah ini balasan???
Ataupun ujian???
Hanya Dia yang satu lagi maha pengampun...
Kuatkanlah Qalbu ku...
Wahai sang pengira bintang sampai di sini saja
perhubungan kita
kerna tiada redha dibalik kenangan
tiada kesetiaan dibalik ukhwah yang terbina
pada dia yang pernah ku puja
kini aku kembali pada aku
lalu tamatlah segalaNYA~

Sunday, March 21, 2010

malam berinai!!!

kawin-kawin-kawin!!!!
minggu cuti sekolah penuh dengan majlis kawin...balik kolej ada senior yang dah kawin...buat seisi rumah aku cepat2lah korang kawin jadi aku dapat makan nasi minyak hehehe...
khasnya kak fiza tersayang...
tapi aku lain! sedang orang lain sibuk pegi umah owang mantu(Jawa) bukan hantu.. lappy plak grosak...idgham sikit...penat hantar dia g hospital sejauh alam...ngeh2 ke sebenarnya nak jumpa org yang wat laptop tu?? hahahaha entahlah labu...
mak sakit masuk hospital" sakit windu anak2 sebenornya" hahaha
aku keletihan dan kesejukan...
aku dapat kawan baru si pengira bintang...heheh biarlah rahsia sape dia bukan aku nak kat dia pooonnn...hehehe kawan jerrrrkkk...
best duk umah baru kerenah kawan2 pecah perut...aku boleh cakap jawa dgn kak dayah..
kawan2 umah lama tak dilupai...
exam lagi +\- 3minggu takutnya...assignment plop melambak...
btw before aq pen off...hahahaha
semalam adalah malam berinai...aku dgn ifa bukan Kawin saja jerrkkk gedik2 heheheh
bak kata wonderpet pe yang pnting Kerjasama!!!
GTG....(^_^)

Saturday, March 13, 2010

dengarkanlah...teman2

video

aku kembali....

kini kembara sang pencinta berwajah baru...OMG byk keje sebenarnya tapi malas sangat nak buat sampai petala 8 dah ni...heheh aku, kucing & kecintaan yang Satu...
paham tak? kalau tak paham buat2 pahamlah...untuk sang teman yang baru saja aku kenali semoga persahabatan kita akan sentiasa di redhai yang Esa...
bila cinta kembali berputik...maksudnya bukan aku jatuh cinta pada insani tauuu...tapi pada sesuatu yang sangat berharga pada aku...iaitu cinta pada sahabat(^_^)...nawaitu aku masih sama biarlah tututut datang sendiri..usah dicari...sakit kepala nanti...buat insan itu yang selalu digosipkan bersama aku..minta ampun dari scapula hingga ke lumbar yerk heheh...bukan aku yang nak semua ini terjadi...
untuk si dia yang bakal aku habiskan sisa hidup ku bersamanya...semoga dikau bahagia di sana...walau kita tak pernah lagi bersua..aku percaya kau ADA...
percaya pada janji Yang Esa...& yakin akan doa yang aku panjatkan saban hari agar kita berdua akan menjadi insan yang berjaya...
huhuhuh got to go..ad keje eden nak buat..see next times...yepayepayepa...

Tuesday, March 9, 2010

roket buat masod

mak, mak , mak...
panggilan yang aku sendiri kurang cam milik siapa yang dikehendaki pemanggil. lalu aku toleh dan disitulah hatiku jatuh bagai dedaunan layu berguguran. Masod rupanya..
mak roket kertas masod mana?.. mak nampak tak mana od letak..?
keikhlasan terpancar dari wajah anak kecil yang usianya mencecah 9tahun tetapi asas ABC masih tidak kukuh apa lagi tambah & tolak..
aku terdiam seketika mencari jawapan yang paling indah buat anak kecil ini agar hatinya tidak terusik dengan keenggananku 'berlakon' sebagai ibunya..
od letak mana...od letak sepah2 tak? kn dah hlg...
alaa...mak x nmpak ke? mak buatknlah od roket baru...
kali kedua panggilan itu aku dengar..Ya Rabb..sayunya aku melihat anak ini yang sedari kecil kehausan kasih seorang ibu...sesungguhnya Engkaulah pemilik hati2 ini..kau tabahkanlah hati anak kecil ini..
pengembaraanku penuh makna Ya Rabb..atas nama cintaMu yang Maha Esa..aku berazam andai aku punyai kelapangan akan aku luangkan masa bersama mereka..
Darul Hikmah..
di situlah aku belajar erti ketabahan anak kecil yang begitu kuat walau pada usia kecil...
perjalan ku masih jauh...
moga Engkau tekadkan hatiku
moga Engkau jauhkan aku dari kemaksiatan begitu jua lah umat islam yang lain..
segala pengajaran & pedoman akan aku sematkan dalam hati ku..begitu jua pertemuan dengan Dr.Nujaimin pakar neuro...sebuah bidang yg aku gilai dari sekolah menengah lagi..semoga kelak aku akan mengikuti jejaknya....


buat Masod akak sayang adik...

Saturday, February 27, 2010

salam sejahtera wahai zaujdku




wahai bakal zaujdku ingin sekali aku melihat wajahmu
ingin sekali aku bertanya khabarmu
dikala teman-teman melayari perhubungan nan bahagia
aku masih belum menemuimu
aku masih belum mengenalimu
aku masih belum mendengar suaramu
namun aku sangat merinduimu
adakah engkau sudah memberi makan rohanimu?
sudahkah engkau sujud padaNYA yang memberi nafas tiap detik?

bukanlah aku rupawan kayangan
bukanlah jua hawa yang di janji syurga
aku tidak memerlukan istana batu yang kosong dari rahmatNYA
aku tidak mahukan salutan emas permata
kerna semua itu tiada erti di sisi Khaliq yang ESA
haruman yang ku puja adalah haruman syurga

wahai kekasih Allah
akan ku persiapkan diriku untuk pertemuan kita nanti
andai benar sudah tertulis di Luh Mahfuz untuk kita bersama
aku redha menantimu...akan ku kemudi hati ini seeloknya
agar cinta di teratak kita takkan tercalar dari noda & dosa
kepercayaan, kesetiaan & kasih sayang akan menjadi pelangi pengubat rinduku

Sunday, January 24, 2010

aku dia & puisi....

Pesanan buat teman

Ku biarkan jemari ku menulis
Bicara yang tersirat d’hearty
Agar terubat segala keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini
Jauh langkah kaki ini
Mencari yang abadi belum ku temui

Rona-rona kehidupan silih berganti
Memalitkan seribu satu erti
Di balik perkenalan itu masih ku ingati
Kau teman yang jauh di sana
Ku titipkan doa agar kau bahagia
Sayup dalam hati ini aku merindu
Bait kata-kata mu

Walau tidak bersua lagi
Percayalah pada janjiku
Akan ku hulurkan bantuan
Jika kau memerlukan
Tanda kasih kita teman
Kau sahabat dunia&akhirat

Itu Aku....

Kerna limpah kasihNYA aku masih bernafas hingga ke detik ini..sepanjang 19tahun aku berpijak di bumi allah dan berbumbungkan langitNYA yang luas hanya kesyukuran dapat aku panjatkan.

17februari1990…(7.45pagi)
Aku lahir di bumiMU yang indah ini dengan kudrat ibuku yang amat aku sayangi, jahillah siapa yang tak mengasihi ibu sendiri. Pengembaraanku bermula sebagai khalifah di muka bumi. Terima kasih emak memberikan adik peluang melihat alam ini. Walaupun kelahiranku tidak di duga kerna usia ibu mencecah 50tahun namun aku dibesarkan bagai sang putri (^_^). Abah pula gigih mencari rezeki buat anak2 di rumah.

21jun2000…(3.15pagi)

Abah kembali ke rahmatullah, bukan senang untuk menerima kepergian insan yang menemani perjalanan hidupku, walaupun usiaku hanya 10tahun waktu itu namun aku dapat mengingati tiap detik peristiwa yang berlaku. Apa yang aku kesali aku tak sempat memberikan kucupan terakhir untuk abah. Itulah yang dikatakan takdir, abah pergi sewaktu aku baru saja belajar mengenal kehidupan. Sejak detik itu aku sendiri, mengemudi hati & nurani dalam mencari yang hakiki.
Pesan abah: biar orang buat kat adik tapi adik jangan sekali2 buat dekat orang.
Hanya iringan doa seorang anak aku kirimkan dalam solatku. Buat abah semoga rohmu sentiasa dirahmati.

8januari2003...(8.30pagi)

Buat pertama kali aku menjejakkan kaki ke bumi SAKTI, hujan renyai2 mengiringi kedatanganku. Aku masih ingat waktu itu, hari pendaftaran pelajar2 tingkatan satu di sekolah berasrama penuh yang menjadi impian abah & emak suatu ketika dulu. Langkah pertamaku ke alam impian ( 1 step forward) bukan nama sekolah yang aku kejarkan bukan status pelajar bestari aku idamkan tapi sebuah impian kearah kejayaan. 5 tahun menggendang cita2 masam & manis aku telan bersama, kesemuanya ada dalam palitan kenangan. Jatuh bangun aku dikongsi bersama teman-teman seperjuangan, biarpun aku tak dapat menjadi star fish(bukan patrick) seperti teman2 lain namun aku percaya AllAH itu maha Adil. Segala ajaran & panduan guru2 aku genggam untuk kembara aku yang masih panjang ini.

7julai2009...(10pagi)

Aku terlewat untuk pendaftaran gara2 sibuk memenuhkan bonnet kereta citra kak long. ”Andai itu takdirnya aku terima dengan hati yang redha.” hatiku mengomel sendiri. Pagi itu aku melaporkan diri di RCMP singkatan untuk Royal College Of Medicine Perak. Kalau ada parameter untuk ukur perasaan mesti aku fail sebab hati aku cacamarba(ustz hisyam). Apa tidaknya aku mendaftar sebagai pelajar perubatan [ macam emas satu guni jatuh atas riba]. Selepas aku kalah di medan SPM aku fikir peluang untuk ke bidang maut ni dah habis rupa-rupanya Allah lebih mengetahui. Bukan harta yang aku kejar atau title DOKTOR tapi harapan ayahanda yang tak pernah luput dari memori. Salah seorang kawan aku pernah bertanya tentang abah, waktu itu bulan ramadhan 2009. Pertanyaan dia berkisar tentang kewujudan abah...samaada aku masih punya abah atau tidak sebab dia kata aku selalu sebut tentang arwah abah. Hasil dari pertanyaan itu aku menangis sendirian...abah tak penah hilang dari hidup adik abah sentiasa dalam hati adik. Semangat dan impian abah aku sematkan dalam qalbuku.

Tuesday, January 12, 2010


sebelum snorkeling...



sunset...


buaian tempat berangan...heheh

pangkor & segala memorinya....

dalam mencari yang Esa, aku temui pelbagai bisa...akhirnya aku humbankan diri ke pulau pangkor demi sebuah ketenangan...percutian bersama anak2 (sedara) memang seronok... snorkeling yang x dilupakan...walau jauh mana aku berlari rahmatnya pasti di rasai...indahnya ciptaan MU