Pages

Friday, April 9, 2010

canacinicane~


salam alaik
tiba2 dapat idea nak menulis...blink2..
exam dh nak dekat tp org nk kongsikan serba sikit ilmu yang ada...heheh bukan ilmu anat, patho atau pape..title nyerrr adalah...menjauhi diri daripada bisikan syaitan~
"nabi muhammad bersabda dlm hadisnya bermaksud: syaitan akan menghantar tentera2 nya untuk memfitnah manusia, manusia yang lebih tinggi kedudukannya akan mendapt fitnah lebih hebat, syaitan akan datang kpd seseorang drpd kamu & berkata siapakah yang menjadikan kejadian ini? siapakah yang telah menjadikan kejadian ini??sehingga syaitan akan berkata siapakah yang telah menjadikan tuhan kamu ???apabila perkara ini berlaku pada kamu maka mintalah perlindungan dri Allah drpd syaitan yg direjam..."


Lintasan hati tidak akan memudaratkan iman yang ada pada seseorang.
2.Allah bersifat dengan sifat-sifat kesempurnaan. Oleh itu sebarang bisikan yang menafikan segala kesempurnaan Allah wajib disanggah agar seseorang itu bebas daripada kesesatan yang meracuni akal fikirannya.
3.Kemungkaran dan kemaksiatan adalah jalan yang memandu manusia ke arah kesesatan. Ia merupakan perangkap syaitan dan Iblis yang mahukan manusia tergolong sebagai makhluk yang menderhaka seperti mereka.


korang hadis ni org amek drpd i JAKIM website...jadi korg fahamilah & cuba utk mnjauhi bisikan syaitan yg jht itu...tetapi ada satu moral value yg kita boleh dpt drpd sifat syaitan...iaitu mereka tidak pernah berputus asa utk mnjalankan kerja2 jht mereka...so, kita plak seharusnya tidak berputus asa drpd mnjalankan kerja2 amal soleh~ (^_^)

No comments:

Post a Comment