Pages

Wednesday, March 31, 2010

fly me to the sky...


salam alaik...
muahahahaha..hatiku berbunga2 bunga kemboja, kasturi(kuih k bunga aku tak pasti), mawar or papepun...bunga tahi ayam pun ada hehehehe...
semua ni gara-gara you are beautifull, sejak bila jadi hantu korea ni aku pun tak tahu..jang geun suk love you lahhh..

ain kata aku makin gedik le ni??? hurmm terkena sindrom apa pun tak tahu..wesss...back to the basic cik raudah@warda@uda hurm mcm2 nama kawan2 bagi...
exam dekat dah Higo & FINAL aduyai takut cam nak pengsan...tapi duk malas baca buku juga...buat mak windu sgt dkt mak...
buat orang itu yang selalu digosipkan dengan aku bukan aku nak menyombong atau tersombong ini utk kebaikan bersama chewah~
sekarang ni aku duk teringat lagu fly me to the sky...haiya~ kena cepat2 habiskan demam korea ni..buat orang sana selamat hari lahir(sepul zelan)
dah tua pun awak tu buat2 bertobat ler yerk...
semoga umur yang masih ada ni kita manfaatkan bersama untuk beribadah yerrk!
dan kengkawan yang disayangi...
sama2 lah kita menempuhi dugaan yang mendatang dgn hati yang terbuka...ooohhh
fly me to the sky...
let me play among the star..
....hehehe angau n angau aku ni~
got to go...lapoorrr..nak masak ...

Wednesday, March 24, 2010

cinta atas angin

kala mencari pelangi , aku tiba di sebuah persimpangan hati
ke kiri pahit
ke kanan pedih
wahai pemilik alam berikanlah bunga kasihMu
aku pilu melihat diri Ku
inilah kebahagiaan duniawi yang pernah Ku miliki suatu tika dulu..
wahai darah muda kau kejam
wahai hati kau terpedaya
kelu kesah...sendu senda..
aku kembali ke 1 pencarian yang abadi...
wahai pemilik alam limpahknlah rahmatMu
setelah penat Qalbu diluka..
setelah jauh aku terdampar kesesatan..
ketenangan kembali pada sang pencipta
mungkinkah ini balasan???
Ataupun ujian???
Hanya Dia yang satu lagi maha pengampun...
Kuatkanlah Qalbu ku...
Wahai sang pengira bintang sampai di sini saja
perhubungan kita
kerna tiada redha dibalik kenangan
tiada kesetiaan dibalik ukhwah yang terbina
pada dia yang pernah ku puja
kini aku kembali pada aku
lalu tamatlah segalaNYA~

Sunday, March 21, 2010

malam berinai!!!

kawin-kawin-kawin!!!!
minggu cuti sekolah penuh dengan majlis kawin...balik kolej ada senior yang dah kawin...buat seisi rumah aku cepat2lah korang kawin jadi aku dapat makan nasi minyak hehehe...
khasnya kak fiza tersayang...
tapi aku lain! sedang orang lain sibuk pegi umah owang mantu(Jawa) bukan hantu.. lappy plak grosak...idgham sikit...penat hantar dia g hospital sejauh alam...ngeh2 ke sebenarnya nak jumpa org yang wat laptop tu?? hahahaha entahlah labu...
mak sakit masuk hospital" sakit windu anak2 sebenornya" hahaha
aku keletihan dan kesejukan...
aku dapat kawan baru si pengira bintang...heheh biarlah rahsia sape dia bukan aku nak kat dia pooonnn...hehehe kawan jerrrrkkk...
best duk umah baru kerenah kawan2 pecah perut...aku boleh cakap jawa dgn kak dayah..
kawan2 umah lama tak dilupai...
exam lagi +\- 3minggu takutnya...assignment plop melambak...
btw before aq pen off...hahahaha
semalam adalah malam berinai...aku dgn ifa bukan Kawin saja jerrkkk gedik2 heheheh
bak kata wonderpet pe yang pnting Kerjasama!!!
GTG....(^_^)

Saturday, March 13, 2010

dengarkanlah...teman2

video

aku kembali....

kini kembara sang pencinta berwajah baru...OMG byk keje sebenarnya tapi malas sangat nak buat sampai petala 8 dah ni...heheh aku, kucing & kecintaan yang Satu...
paham tak? kalau tak paham buat2 pahamlah...untuk sang teman yang baru saja aku kenali semoga persahabatan kita akan sentiasa di redhai yang Esa...
bila cinta kembali berputik...maksudnya bukan aku jatuh cinta pada insani tauuu...tapi pada sesuatu yang sangat berharga pada aku...iaitu cinta pada sahabat(^_^)...nawaitu aku masih sama biarlah tututut datang sendiri..usah dicari...sakit kepala nanti...buat insan itu yang selalu digosipkan bersama aku..minta ampun dari scapula hingga ke lumbar yerk heheh...bukan aku yang nak semua ini terjadi...
untuk si dia yang bakal aku habiskan sisa hidup ku bersamanya...semoga dikau bahagia di sana...walau kita tak pernah lagi bersua..aku percaya kau ADA...
percaya pada janji Yang Esa...& yakin akan doa yang aku panjatkan saban hari agar kita berdua akan menjadi insan yang berjaya...
huhuhuh got to go..ad keje eden nak buat..see next times...yepayepayepa...

Tuesday, March 9, 2010

roket buat masod

mak, mak , mak...
panggilan yang aku sendiri kurang cam milik siapa yang dikehendaki pemanggil. lalu aku toleh dan disitulah hatiku jatuh bagai dedaunan layu berguguran. Masod rupanya..
mak roket kertas masod mana?.. mak nampak tak mana od letak..?
keikhlasan terpancar dari wajah anak kecil yang usianya mencecah 9tahun tetapi asas ABC masih tidak kukuh apa lagi tambah & tolak..
aku terdiam seketika mencari jawapan yang paling indah buat anak kecil ini agar hatinya tidak terusik dengan keenggananku 'berlakon' sebagai ibunya..
od letak mana...od letak sepah2 tak? kn dah hlg...
alaa...mak x nmpak ke? mak buatknlah od roket baru...
kali kedua panggilan itu aku dengar..Ya Rabb..sayunya aku melihat anak ini yang sedari kecil kehausan kasih seorang ibu...sesungguhnya Engkaulah pemilik hati2 ini..kau tabahkanlah hati anak kecil ini..
pengembaraanku penuh makna Ya Rabb..atas nama cintaMu yang Maha Esa..aku berazam andai aku punyai kelapangan akan aku luangkan masa bersama mereka..
Darul Hikmah..
di situlah aku belajar erti ketabahan anak kecil yang begitu kuat walau pada usia kecil...
perjalan ku masih jauh...
moga Engkau tekadkan hatiku
moga Engkau jauhkan aku dari kemaksiatan begitu jua lah umat islam yang lain..
segala pengajaran & pedoman akan aku sematkan dalam hati ku..begitu jua pertemuan dengan Dr.Nujaimin pakar neuro...sebuah bidang yg aku gilai dari sekolah menengah lagi..semoga kelak aku akan mengikuti jejaknya....


buat Masod akak sayang adik...