Pages

Tuesday, March 9, 2010

roket buat masod

mak, mak , mak...
panggilan yang aku sendiri kurang cam milik siapa yang dikehendaki pemanggil. lalu aku toleh dan disitulah hatiku jatuh bagai dedaunan layu berguguran. Masod rupanya..
mak roket kertas masod mana?.. mak nampak tak mana od letak..?
keikhlasan terpancar dari wajah anak kecil yang usianya mencecah 9tahun tetapi asas ABC masih tidak kukuh apa lagi tambah & tolak..
aku terdiam seketika mencari jawapan yang paling indah buat anak kecil ini agar hatinya tidak terusik dengan keenggananku 'berlakon' sebagai ibunya..
od letak mana...od letak sepah2 tak? kn dah hlg...
alaa...mak x nmpak ke? mak buatknlah od roket baru...
kali kedua panggilan itu aku dengar..Ya Rabb..sayunya aku melihat anak ini yang sedari kecil kehausan kasih seorang ibu...sesungguhnya Engkaulah pemilik hati2 ini..kau tabahkanlah hati anak kecil ini..
pengembaraanku penuh makna Ya Rabb..atas nama cintaMu yang Maha Esa..aku berazam andai aku punyai kelapangan akan aku luangkan masa bersama mereka..
Darul Hikmah..
di situlah aku belajar erti ketabahan anak kecil yang begitu kuat walau pada usia kecil...
perjalan ku masih jauh...
moga Engkau tekadkan hatiku
moga Engkau jauhkan aku dari kemaksiatan begitu jua lah umat islam yang lain..
segala pengajaran & pedoman akan aku sematkan dalam hati ku..begitu jua pertemuan dengan Dr.Nujaimin pakar neuro...sebuah bidang yg aku gilai dari sekolah menengah lagi..semoga kelak aku akan mengikuti jejaknya....


buat Masod akak sayang adik...

No comments:

Post a Comment